Yüreğir Belediye Meclisinin 02.12.2024 günlü oturumunda incelenmek üzere Bayındırlık İmar-Plan Bütçe-Tarife-Kanunlar-Eğitim Kültür Ve Spor-Çevre Ve Sağlık-İnsan Hakları-Halkla İlişkiler Komisyonlarına havale edilen 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği ile ilgili Başkanlığın 28.11.2024 gün ve 299 sayılı yazısı ekinde gelen İmar Ve Şehircilik Müdürlüğünün 26.11.2024 gün ve E-21641555-115.01.99-7747 sayılı yazısında aynen;
“İlçemiz Çamlıbel, Güzel Cumhuriyet, Köprülü, Seyhan, Cumhuriyet, Solaklı ve Yunusoğlu Mahallelerinde muhtelif alanlarda Trafo Alanı oluşturulmasına yönelik hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişiklikleri onaylı 1/1000 ölçekli O-34-B-03-B-1-B, O-34-B-034-A-3-B, N-34-C-22-B-3-D, N-34-C-23-D-2-A, N-34-C-23-D-4-D, O-34-B-02-C-2-D, O-34-B-03-A-3-D, O-34-B-03-A-3-A, O-34-B-02-B-3-D, O-34-B-04-A-4-B, O-34-B-04-A-4-A, O-34-B-03-A-3-D, O-34-B-03-B-3-B, O-34-B-17-C-3-A, O-34-B-16-C-1-D halihazır paftalarında yer almaktadır.
21.10.2024 tarihli Toroslar Elektrik Dağıtım A.Ş. tarafından Belediyemize verilen dilekçede ‘Şirketimiz sorumluluk sahası içerisinde yer alan Adana İli, Yüreğir İlçesinde yatay-dikey yapılaşmalardan dolayı artan enerji ihtiyacının sağlıklı ve devamlı bir şekilde karşılanabilmesi için mevcutta bulunan eski tip trafo binalarının ve direk üstü trafoların yetersiz kalması nedeniyle, mevcut direk üstü trafoların 34,5 kV’lık monoblok köşk (kompakt tip) trafoya dönüştürülerek enerji ihtiyacının yeniden düzenlenebilmesi amacıyla trafo yerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle, elektrik şebekesinin fiziki durumu göz önünde bulundurularak zeminde ve planda yapılan inceleme neticesinde, Çamlıbel Mahallesi’nde 1 adet, Cumhuriyet Mahallesi’nde 4 adet, Köprülü Mahallesi’nde 3 adet, Seyhan Mahallesi’nde 2 adet, Yunusoğlu Mahallesi’nde 1 adet ve Solaklı Mahallesi’nde 1 adet olmak üzere toplam 12 adet lokasyonda trafo yerlerine ihtiyaç duyulmaktadır.’ denilmektedir.
Bahse konu Trafo alanlarının oluşturulmasına yönelik hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliklerinin incelenerek 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8/b maddesi gereğince Meclis kararının alınması hususunu bilgilerinize arz ederim.” Denilmektedir.
Konunun Komisyonlarımızda yapılan görüşülmesinde; İlçemiz Çamlıbel, Güzel Cumhuriyet, Köprülü, Seyhan, Cumhuriyet, Solaklı ve Yunusoğlu Mahallelerinde muhtelif alanlarda Trafo Alanı oluşturulmasına yönelik hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği ile ilgili İmar Ve Şehircilik Müdürlüğünün teklif dosyasının aynen kabulüne, gereği için evrakın Yüreğir Belediye Meclisine arzına oybirliği ile karar verildi.
K O M İ S Y O N T U T A N A K
Yüreğir Belediye Meclisinin 02.12.2024 günlü oturumunda incelenmek üzere Bayındırlık İmar- Kanunlar Komisyonlarına havale edilen Eğriağaç Mahallesi Kadastro Bilirkişi Seçimi ile ilgili Başkanlığın 29.11.2024 gün ve 312 sayılı yazısı ekinde gelen İmar Ve Şehircilik Müdürlüğünün 29.11.2024 gün ve E-21641555-115.01.99-7880 sayılı yazısında aynen;
“Adana Kadastro Müdürlüğü’nün 25.11.2024 tarihli ve E-17022752-170.02-14615347 sayılı
yazısında İlimiz Yüreğir İlçesi Eğriağaç Mahallesi’nde 90 nolu parselin 3402 sayılı Kadastro Kanunu hükümlerince yapılacak olan kadastro çalışmalarında, kadastro ekibinde bilirkişi olarak görev yapabilecek 6 adet bilirkişinin tespit edilerek, Belediye Meclisi tarafından onaylanması talep edilmektedir. Adana Kadastro Müdürlüğü’nün yazısı ile Eğriağaç Mahallesi’nde 3402 sayılı Kadastro Kanunu hükümlerine göre yapılacak olan kadastro çalışmalarında bilirkişi olarak görev yapabilecek, Deniz GÜLER (TC Kimlik Numarası: 135942750006), Kasım ATEŞ (TC Kimlik Numarası: 12283319694), Ramazan AYTEKİN (TC Kimlik Numarası: 13798268262), Zeynel AKBOĞA (TC Kimlik Numarası:16909255670 ), Mustafa HEREK (TC Kimlik Numarası: 14851233142), Cabbar DAĞ (TC Kimlik Numarası: 15064226006) isimli kişiler tespit edilmiştir.
Yukarıda adı, soyadı ve TC kimlik numaraları tespit edilen kişilerin, 3402 sayılı Kadastro Kanunu’nu gereğince, Eğriağaç Mahallesi’nde yapılacak kadastro çalışmalarında bilirkişi olarak atanmaları hususunda Belediye Meclisi tarafından karar alınmasını arz ederim.” Denilmektedir.
Konunun Komisyonlarımızda yapılan görüşülmesinde; Yüreğir İlçesi Eğriağaç Mahallesi’nde 90 nolu parselin 3402 sayılı Kadastro Kanunu hükümlerince yapılacak olan kadastro çalışmalarında, kadastro ekibinde bilirkişi olarak görev yapabilecek bilirkişilerin atanmasına yönelik hazırlanan Eğriağaç Mahallesi Kadastro Bilirkişi Seçimi ile ilgili İmar Ve Şehircilik Müdürlüğünün teklif dosyasının aynen kabulüne, gereği için evrakın Yüreğir Belediye Meclisine arzına oybirliği ile karar verildi.
K O M İ S Y O N T U T A N A K
Yüreğir Belediye Meclisinin 02.12.2024 günlü oturumunda incelenmek üzere Bayındırlık İmar-Plan Bütçe-Tarife-Kanunlar-Eğitim Kültür Spor-Çevre ve Sağlık-İnsan Hakları-Halkla İlişkiler Komisyonlarına havale edilen Protokol İmzalamak İçin Yetki Verilmesi ile ilgili Başkanlığın 02.12.2024 gün ve 316 sayılı yazısı ekinde gelen Cumhuriyet Halk Partisi Meclis Üyesi Aziz SAĞIROĞLU’nun 02.12.2024 tarihli dilekçesinde aynen;
“Ekte sunulan belgelerde bulunan Maliki Adana Balkan Türkleri Yardımlaşma Ve Kültür Derneğine ait olan Akıncılar Mahallesi 5074 Ada 17 parselde bulunan yine Ekte sunulan Protokol taslağı uyarınca Yüreğir Belediyesi Aktif Yaşam Merkezi olarak kullanıma sunulması konulu dosyanın gündeme alınması hususunda;
Gereğinin yapılmasını saygılarımla arz ederim.” Denilmektedir.
Konunun Komisyonlarımızda yapılan görüşülmesinde; Maliki Adana Balkan Türkleri Yardımlaşma Ve Kültür Derneği ile Protokol İmzalamak İçin Yetki Verilmesi ile ilgili teklif dosyası, dilekçeyi veren Cumhuriyet Halk Partisi Meclis Üyesi Aziz SAĞIROĞLU tarafından geri çekilmesi talep edildi, çekilme talebinin aynen kabulüne, dosyanın kendisine iadesine oybirliği ile karar verildi.
K O M İ S Y O N T U T A N A K
Yüreğir Belediye Meclisinin 03.12.2024 günlü oturumunda incelenmek üzere Plan Bütçe-Tarife-Kanunlar-Eğitim Kültür Spor-Çevre ve Sağlık-İnsan Hakları-Halkla İlişkiler-Bayındırlık İmar-Deprem ve Doğal Afetler-Kentsel Dönüşüm-Altyapı Hizmetleri-Mesken ve Gecekondu-Ulaşım-AB ve Dış İlişkiler-Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonlarına havale edilen Yüreğir Belediyesi Görev Yetki ve Sorumluluk ile Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik Taslağı ile ilgili Başkanlığın 28.11.2024 gün ve 301 sayılı yazısı ekinde gelen Strateji Geliştirme Müdürlüğünün 28.11.2024 gün ve E-12326211-020-67 sayılı yazısında aynen;
“Yüreğir Belediyesi 19/06/1986 tarih ve 19139 sayılı resmi gazetede yayınlanan 3306 sayılı kanunla kurulmuştur.
Yüreğir Belediye Meclisinin 01.10.2024 tarih ve 60 sayılı kararı 2025-2029 Dönemi Yüreğir Belediyesi Stratejik Planı kabul edilmiştir. 2024 Yerel seçimleri sonrası belediyenin yönetsel yapısında değişiklikler yapılmıştır.
Bu çerçevede Yüreğir Belediye Meclisi’nin 05.08.2021 gün ve 60 sayılı kararı ile kabil edilerek yürürlükte olan Yüreğir Belediye Başkanlığı Teşkilat Yönetmeliği güncelliğini yitirmiştir. Bu itibarla Yüreğir Belediyesi Görev Yetki Ve Sorumluluk İle Çalışma Usul Ve Esaslarına Dair Teşkilat Yönetmeliği’nin güncellenmesine ihtiyaç duyulmuştur.
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun Belediyenin yetkileri ve imtiyazları başlıklı 15. maddesinin (b) bendi ‘Kanunların belediye verdiği yetki çerçevesinde yönetmelik çıkarmak …’ ve Meclisin görev ve yetkileri başlıklı 18. maddesinin (m) bendi ‘Belediye tarafından çıkarılacak yönetmelikleri kabul etmek.’ Ve Belediye teşkilatı başlıklı 48’inci maddesinde ‘Belediye teşkilatı, norm kadroya uygun olarak yazı işleri, mali hizmetler, fen işleri ve zabıta birimlerinden oluşur. Beldenin nüfusu, fiziki ve coğrafi yapısı, ekonomik, sosyal ve kültürel özellikleri ile gelişme potansiyeli dikkate alınarak, norm kadro ilke ve standartlarına uygun olarak gerektiğinde sağlık, itfaiye, imar, insan kaynakları, hukuk işleri ve ihtiyaca göre diğer birimler oluşturulabilir. Bu birimlerin kurulması, kaldırılması veya birleştirilmesi belediye meclisinin kararıyla olur.’ denilmektedir.
Belediye Başkanlığımızın 22/07/2024 tarih ve 167 sayılı yazıları ile kurulan ‘Mevzuat ve Yönetmeliklerin oluşturulması komisyonları gözetiminde Strateji Geliştirme Müdürlüğü sekretaryasında hazırlanan edilen ‘Yüreğir Belediyesi Görev Yetki ve Sorumluluk ile Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmeliği’ yazımız ekinde sunulmuştur.
Gerekli kararın alınması için evrakımızın Yüreğir Belediye Meclisine havalesine arz ederim.” Denilmektedir.
Konunun Komisyonlarımızda yapılan görüşülmesinde; Yüreğir Belediyesi Görev Yetki ve Sorumluluk ile Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik Taslağı ile ilgili Strateji Geliştirme Müdürlüğünün teklif dosyasının Ak Parti Meclis Üyesi Mustafa AKDAĞ’ın RET oyuna karşılık kabulüne, gereği için evrakın Yüreğir Belediye Meclisine arzına oyçokluğu ile karar verildi.
K O M İ S Y O N T U T A N A K
Yüreğir Belediye Meclisinin 02.12.2024 günlü oturumunda incelenmek üzere Bayındırlık İmar-Deprem Ve Doğal Afetler-Kentsel Dönüşüm-Altyapı Hizmetleri-Mesken Ve Gecekondu-Uluşım-AB Ve Dış İlişkiler-Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonlarına havale edilen 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği ile ilgili Başkanlığın 28.11.2024 gün ve 300 sayılı yazısı ekinde gelen İmar Ve Şehircilik Müdürlüğünün 28.11.2024 gün E-21641555-115.01.99-7834 sayılı yazısında aynen;
“İlçemiz, Seyhan Mahallesi 11365, 9345, 9347, 9348 adalar onaylı 1/1000 ölçekli O34-B-02-C-2-D halihazır paftasında yer almaktadır.
Adana İli, Yüreğir İlçesi, Seyhan Mahallesi 11365 ada 13 ve 14 parsel nolu taşınmazları kapsayan alanda 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. Maddesi uyarınca imar uygulaması yapılmasına ilişkin Yüreğir Belediye Encümeni’nin 16.08.2023 tarih ve 270 sayılı işlemi ile imar uygulamasının dayanağı olan 1/1000 ölçekli uygulama imar planının; mevcut yol güzergahı gözetilmeden sadece dava konusu taşınmazları kapsayan parsellerden yol terki yapıldığı gerekçesi ile bahse konu taşınmaz maliki tarafından Adana 2. İdare Mahkemesi’ne 2023/2279 Esas ile dava açılmıştır. Adana 2. İdare Mahkemesi’nin 2023/2279 Esas, 2024/1473 nolu kararında dava konusu taşınmazların güneyinde bulunan 7 metre enkesitli imar yolunun 10 metreye çıkarılmasının hem 1/5000 ölçekli nazım imar planına hem de arazi koşullarına uygun olduğu ancak; söz konusu yolun 10 metreye çıkarılırken 3 metrelik genişlemenin eşit bir şekilde hem yolun güneyindeki hem de yolun kuzeyindeki imar adalarına yansıtılması gerekirken sadece yolun kuzeyindeki imar adalarından yapılmasının hukuka aykırı olduğu söylenmektedir. Buna istinaden Adana İli, Yüreğir İlçesi, Seyhan Mahallesi 11365 ada, 9348 adaların güneyinden, 9345 ada, 9347 adaların kuzeyinden geçen
10 metrelik imar yolunun Adana 2. İdare Mahkemesi’nin 2023/2279 Esas, 2024/1473 nolu kararına istinaden 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planında düzeltilmesi gerekmektedir.
İlçemiz, Seyhan Mahallesi 11365 ada, 9348 adaların güneyinden, 9345 ada, 9347 adaların kuzeyinden geçen 10 metrelik imar yoluna yönelik hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliğinin incelenerek 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8/b maddesi gereğince Meclis kararının alınması hususunu bilgilerinize arz ederim.” Denilmektedir.
Konunun Komisyonlarımızda yapılan görüşülmesinde; İlçemiz, Seyhan Mahallesi 11365 ada, 9348 adaların güneyinden, 9345 ada, 9347 adaların kuzeyinden geçen 10 metrelik imar yoluna yönelik hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği ile ilgili İmar Ve Şehircilik Müdürlüğünün teklif dosyasının aynen kabulüne, gereği için evrakın Yüreğir Belediye Meclisine arzına oybirliği ile karar verildi.
K O M İ S Y O N T U T A N A K
Yüreğir Belediye Meclisinin 06.01.2025 günlü oturumunda incelenmek üzere Kanunlar-Plan Bütçe-Tarife Komisyonlarına havale edilen İşveren Sendika Üyeliği ile ilgili Başkanlığın 06.01.2025 gün ve 20 sayılı yazısı ekinde gelen İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğünün 06.01.2025 gün ve 10 sayılı yazısında aynen;
“6356 Sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunun 17. Maddesi uyarınca Belediyemiz Sosyal Demokrat Kamu İşverenleri Sendikasına (SODEMSEN) üye olmak ve Belediyemizde çalışan işçilerin bağlı bulundukları sendika ile yapılacak Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinde Belediyemizi temsilen sendikaya yetki verilmesi hususunda Belediye Meclisince gerekli kararın alınması için yazımız ve eklerinin Yazı İşleri Müdürlüğüne havalesini arz ederim.” Denilmektedir.
Konunun Komisyonlarımızda yapılan görüşülmesinde; Belediyemiz Sosyal Demokrat Kamu İşverenleri Sendikasına (SODEMSEN) üye olmak ve Belediyemizde çalışan işçilerin bağlı bulundukları sendika ile yapılacak Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinde Belediyemizi temsilen sendikaya yetki verilmesi ile ilgili İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğünün teklif dosyasının aynen kabulüne, gereği için evrakın Yüreğir Belediye Meclisine arzına oybirliği ile karar verildi.
K O M İ S Y O N T U T A N A K
Yüreğir Belediye Meclisinin 08.01.2025 günlü oturumunda incelenmek üzere Plan Bütçe Komisyonuna havale edilen Yetki Verilmesi ile ilgili Başkanlığın 08.01.2025 gün ve 25 sayılı yazısı ekinde gelen Mali Hizmetler Müdürlüğünün 07.01.2025 gün ve 16 sayılı yazısında aynen;
“Belediyemiz hizmet sınırının 92.500 Ha alana, mahalle sayımızın 107’ye İlçe nüfusunun ise gayri resmi 495.000’e ulaşmasıyla sorumluluk alanımız içerisindeki mahallelerimizde yaşayan vatandaşlarımızın ihtiyaçlarının karşılanması, yerel esnafın mağdur edilmemesi, belediye borçlarının karşılanması, Belediye giderlerini karşılayabilmek, yapımı tamamlanıp faaliyete geçen kapalı spor salonları, kültür merkezleri, kreşler ve parklar vb. giderlerin karşılanması, 7438 sayılı “Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile yapılan düzenleme uyarınca ve Belediyemizde çalışmakta iken emekli olan personellerin kıdem tazminatı ödemeleri, Geçmiş yıllardan kalan cari borçların Belediyemiz bütçesine getirmiş olduğu yükün karşılanması amacıyla; borçlanmaya ihtiyaç duyulmuştur.
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun borçlanma başlıklı 68. Maddesinin (e) bendinde ‘Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile bunların sermayelerinin %50 fazlasına sahip oldukları Şirketler, en son kesinleşmiş Bütçe gelirinin, 213. Sayılı vergi usul Kanununa göre belirlenecek yeniden değerleme oranıyla arttırılan miktarının yılı içinde toplam %10 unu geçmeyen iç borçlanmayı Belediye Meclisinin kararı; %10’unu geçen İç Borçlanma için ise; Meclis üye tam sayısının salt çoğunluğunun kararı ve Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının onayı ile yapılabilir hükmü ve ‘Meclisin Görev ve Yetkileri ’başlıklı 18. Maddesinin (d) bedinde ‘Borçlanmaya Karar vermek’ hükmü yer almaktadır. Söz konusu mevzuat hükmü gereğince, Belediyemizin menfaati doğrultusunda İller Bankası, Kamu veya Özel Bankalardan (1.406.036.928,52*43,93=2.023.708.951,21 TL) %10 unu aşmamak üzere, 200.000.000,00 TL. Borçlanma yetkisi alınması, temlik verilmesi, her türlü ipotek vb teminat verilmesi, Teminat Mektubu alınması, Teminat Mektubu verilmesi ve bu konuda tüm iş ve işlemleri takip etmek üzere Belediye Başkanı Ali DEMİRÇALI’ya yetki verilmesi ve Meclis Kararı alınması hususunda gereğini bilgilerinize arz ederim.” Denilmektedir.
Konunun Komisyonumuzda yapılan görüşülmesinde; Borçlanma yetkisi alınması, temlik verilmesi, her türlü ipotek vb teminat verilmesi, Teminat Mektubu alınması, Teminat Mektubu verilmesi ve bu konuda tüm iş ve işlemleri takip etmek üzere Belediye Başkanı Ali DEMİRÇALI’ya Yetki Verilmesi ile ilgili Mali Hizmetler Müdürlüğünün teklif dosyasının kabulüne, gereği için evrakın Yüreğir Belediye Meclisine arzına oyçokluğu ile karar verildi.” Denilmektedir.